OBSŁUGA OSÓB NIESŁYSZĄCYCH - DOSTĘPNOŚĆBIP - Podlaski Oddział Straży Granicznej

Biuletyn Informacji Publicznej

DOSTĘPNOŚĆ

OBSŁUGA OSÓB NIESŁYSZĄCYCH

Obsługa osób niesłyszących, niedosłyszących i głuchoniemych w Podlaskim Oddziale Straży Granicznej

Informujemy, że zgodnie z zapisami ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (tekst jedn. Dz.U z 2017 r., poz. 1824) Podlaski Oddział Straży Granicznej (POSG) udostępnia osobom doświadczającym (trwale lub okresowo) trudności w komunikowaniu się, zwanym dalej ”osobami uprawnionymi” następujące usługi umożliwiające, bądź wspierające kontakt z funkcjonariuszami/pracownikami Oddziału:

  • z pomocy osoby przybranej, pośredniczącej w kontakcie z POSG.

Przez osobę przybraną, zgodnie z art. 3 ust.1 ustawy należy rozumieć osobę, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw w Komendzie Podlaskiego Oddziału Straży Granicznej. Może to być znajomy lub członek rodziny, wybrany przez osobę doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się:

  • z pomocy wybranego tłumacza języka migowego lub tłumacza – przewodnika.

Podlaski Oddział Straży Granicznej zapewnia możliwość skorzystania przez osoby uprawnione z pomocy tłumacza PJM (polski język migowy), SJM (system językowo – migowy) lub SKOGN (sposoby komunikowania się osób głuchoniewidomych).

Osoba uprawniona zobowiązana jest zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, w terminie co najmniej 3 dni roboczych poprzedzających datę planowanej wizyty w Oddziale.

Zgłoszenie powinno zawierać:

  • imię i nazwisko oraz adres osoby zgłaszającej,
  • wskazanie wybranej metody komunikowania się,
  • propozycja terminu i godziny spotkania,
  • krótkie określenie sprawy,
  • kontakt ze zgłaszającym, na który zostanie nadesłana informacja zwrotna dotycząca realizacji świadczenia usługi (np. numer telefonu, adres poczty elektronicznej).

W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia w postaci zapewnienia usługi tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika we wskazanym w zgłoszeniu terminie, Oddział zobowiązany jest do poinformowania osoby uprawnionej o zaistniałym fakcie (wraz z podaniem uzasadnienia), z równoczesnym wskazaniem propozycji innych możliwych terminów wizyty/spotkania, bądź innej metody/sposobu kontaktu:

  • ze środków wspierających komunikowanie się.

 

Zgłoszenia można dokonać w jednej z następujących form:

  • telefonicznie za pośrednictwem osoby przybranej pod nr tel. 85 714 5271,  85 714 5231,  85 714 5002

    tel. kom. 885 827 292 lub 721 960 257

Metryczka

Data publikacji 25.08.2023
Data modyfikacji 25.08.2023
Podmiot udostępniający informację:
Osoba udostępniająca informację:
Alina Grygorowicz
Osoba modyfikująca informację:
Alina Grygorowicz
do góry